FAQ/ Veelgestelde vragen

Producten

Ik heb van een product een andere maat nodig dan aangegeven. Kunnen jullie dit in mijn gewenste maat leveren?
Ja, wij kunnen bepaalde producten bij ons in het magazijn op maat laten maken of bij de fabrikant op maat bestellen. Neem contact met ons op als je aparte maten nodig hebt van een product.

Kan ik zien of een product op voorraad is?
Ja, er staat op de productpagina van elk artikel een actuele levertijd. 

Hebben jullie ook een winkel waar ik de producten kan bekijken of een bestelling kan afhalen?
Nee, Mijn IJzerwaren heeft geen fysieke shop. De producten zijn dus niet te bekijken in een winkel. 

Bestellingen

Ik wil een ander factuuradres dan het afleveradres opgeven. Hoe doe ik dit?
Het is mogelijk om een verschillend factuur- en afleveradres in te vullen. Bij stap 3. Gegevens in het bestelproces, kun je boven Afleveradres een vinkje aan- of uitvinken met Gebruik het afleveradres als factuuradres. Dit staat standaard aangevinkt.

Kan ik mijn bestelling volgen?
Ja, je wordt op de hoogte gehouden via de mail over de status van je bestelling: je betaling is geaccepteerd, in behandeling of verzonden. Zie hiervoor ook Status van je bestelling. Ook kun je via chat, WhatsApp, mail of telefoon altijd contact opnemen met de klantenservice voor een actuele update. Houd het bestelreferentie van de bestelling hiervoor bij de hand.

Wanneer de status van de bestelling wordt aangepast naar Verzonden, kun je deze verder volgen via PostNL. De Track & Trace code kun je zelf ook gemakkelijk invullen op de website van PostNL.

Kan ik een bestelling die ik al geplaatst heb, zelf wijzigen?
Dit is helaas niet mogelijk door de koper zelf, maar kan wel. Neem contact met ons op.

Hoe verzilver ik mijn kortingscode?
De kortingscode kan tijdens de 1e stap: Winkelwagen worden ingevoerd. De kortingscode wordt meteen verwerkt in de prijs als de code geldig is.

Welke betalingsmethodes biedt MijnIJzerwaren.nl?
Je kunt op verschillende manieren veilig betalen. Zo kun je via je bank betalen met iDEAL (of MisterCash/Bancontact in België), online betalen met PayPal of betalen met creditcard. Daarnaast kun je per bankoverschrijving betalen. Ook bieden we achteraf betalen aan via Riverty en Biller (voor zakelijke bestellingen). Verder zijn ook de betaalopties ApplePay en In3 beschikbaar. Met ApplePay kun je via de Wallet op jouw Apple apparaat betalen en met In3 kun je grote bedragen in drie delen betalen over een periode van 60 dagen. Voor meer informatie zie Betalingsmogelijkheden.

Verzending

Wat zijn de verzendkosten?
Er wordt geen verzendkosten gerekend voor bestellingen van €39,- of meer. Beneden dit bedrag zijn de verzendkosten €6,95. Verzendkosten voor België bij bestellingen onder de €39,- bedragen €7,95. Onder verzendkosten vallen ook de kosten voor het verwerken van de order (zoals orderpicken en materialen).

Hoe snel wordt een bestelling bezorgd?
Ons streven is op werkdagen voor 21.00 besteld; de volgende dag geleverd. Helaas is het soms zo dat een product niet op voorraad is. Hierdoor kan de levering vertraging oplopen. Dit varieert meestal tussen 2 en 5 werkdagen, afhankelijk van de leverancier waar het product vandaan moet komen. Je wordt altijd geïnformeerd en op de hoogte gehouden over de levertijd wanneer het product niet op voorraad is.

Bezorgen en afhalen
Je kunt er ook voor kiezen het pakket af te halen. Je kunt ervoor kiezen jouw pakket te laten bezorgen bij één van de 2000 PostNL afhaalpunten. Je kunt het pakket dan wanneer het je uitkomt, zelf in de buurt afhalen. Je hoeft hiervoor alleen maar de verzendwijze Ophalen bij Afhaalpunt bij jou in de buurt aan te vinken in het bestelproces (bij stap 4. Verzendwijze). Daar kun je ook kiezen voor avondlevering. Het pakket wordt dan, op de eerstvolgende doordeweekse werkdag na de verzendbevestigingsmail, in de avond aangeboden.

Account

Wat zijn de voordelen van een account op MijnIJzerwaren.nl?
Alles in eigen beheer. Je kunt zien wat je in het verleden hebt besteld en je kunt zelf adreswijzigingen doorvoeren. Ook heb je alle facturen in één account. Verder profiteer je van de kortingen en de diverse acties op de website. Bij aanmelding van de nieuwsbrief profiteer je ook nog van de eerste aanbiedingen en word je op de hoogte gehouden van de nieuwste producten en mooie kortingen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Je wachtwoord vergeten kan natuurlijk gebeuren. Deze is heel simpel te achterhalen door je mailadres in te voeren en een nieuw wachtwoord aan te vragen.

Mijn woongegevens zijn gewijzigd. Hoe wijzig ik mijn gegevens in mijn account?
Dit kun je doen door in te loggen in je account. Vervolgens kun je op het tabblad van Mijn Adressen klikken. Hier kun je het afleveradres wijzigen. Tevens kun je hier je factuuradres wijzigen.

Het lukt mij niet meer om in te loggen in mijn account. Wat nu?
Heb je al geprobeerd een nieuw wachtwoord aan te vragen? Als dit nog niet lukt kun je uiteraard contact met ons opnemen.

Nieuwsbrief: aanmelden of afmelden?
Je kunt je heel simpel aanmelden voor de nieuwsbrief. Op de homepage van MijnIJzerwaren.nl kun je je mailadres opgeven. Op deze manier blijf jij altijd op de hoogte van de laatste acties en nieuws.

Advies

Klusvraag?
Als je voor een bepaalde klus een vraag hebt of advies nodig hebt zijn wij altijd bereikbaar. Je kan deze vraag stellen door ons op te bellen, te mailen of via één van onze social media kanalen. Mailen heeft onze voorkeur. Op deze manier kunnen we meteen op onderzoek gaan naar de juiste oplossing voor jou. Onze ervaring leert dat dit via de telefoon toch iets moeizamer verloopt.

Wij hebben ook een speciale adviespagina hier kun je heel veel vinden over verschillende projecten in en om het huis. Zo vind je op deze pagina een checklist omtrent de beveiliging van het huis of hoe je een cilinder vervangt van een deur.


Retourneren en garantie

Kan ik een product omruilen?
Ja, dat kan. Je kunt heel eenvoudig retourneren via onze retourservice. Je kunt eenvoudig en gratis een retour aanmaken. 

  1. Je hebt een pakket ontvangen via PostNL of per briefpost. Hierop staat een trackingnummer en bestelreferentie die je gebruikt voor de retourzending.
  2. Ga naar onze retourservice en start het retourproces. 
  3. Vul postcode en trackingnummer of bestelreferentie in. Het trackingnummer vind je op het pakket of in de verzendbevestiging bij Track & Trace. Het bestelreferentie vind je ook op het label of in de mailcommunicatie. 
  4. Vervolgens vul je het artikel en aantal in wat je wilt retourneren, gevolgd door reden van retour (optioneel).
  5. Bij Details retouren vul je vervolgens e-mail en telefoonnummer in en een eventuele opmerking. 
  6. Bij retouradres worden de nabijgelegen PostNL afleverpunten in jouw postcode zichtbaar. Hier kun je het pakket afgeven.
  7. Bevestig jouw retour en print het retourlabel. Je kunt het pakket nu versturen via een PostNL-punt! 

We zullen bij ontvangst van het oude product direct het nieuwe product opsturen als deze op voorraad is. Meer informatie kun je vinden bij retouren.

Retourvoorwaarden

Je hebt een dag na de ontvangst van de bestelling 15 dagen bedenktijd om aan te geven dat je van de koop afziet. Je kan hiervoor gebruik maken van het modelformulier voor herroeping,maar je bent hiertoe niet verplicht. Na deze melding heb je nog 14 dagen om het product terug te sturen. Zodra deze retourtermijn is vervallen, kun je producten in principe niet meer retourneren. 

Zorg er wel voor dat het geretourneerde product/de producten in een stevige verzenddoos worden geretourneerd (indien mogelijk in de originele verpakking.) Wees dus voorzichtig met het uitpakken van jouw bestelling, zodat je de originele verpakking kunt hergebruiken. Als een product is gebruikt of beschadigd, dan kunnen wij kosten in rekening brengen voor de waardevermindering.

Op maat gemaakte producten kunnen niet geretourneerd worden.

Indien uw bestelling beschadigd of niet compleet is, neem dan altijd contact op met ons. Wij zullen samen met u het probleem bespreken en u helpen het probleem op te lossen.


Retouradres
MijnIJzerwaren.nl
T.a.v. Retouren
Professor van der Waalsstraat 9
1821 BT Alkmaar

Verwerking retourzending

Wanneer wij de retourzending ontvangen, wordt deze in behandeling genomen. Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding wordt het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele (standaard) verzendkosten voor de heenzending teruggestort. We betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je hebt betaald. Als je hebt betaald met een tegoedbon, dan krijg je dit tegoed weer terug. Indien je een vervangend product wilt ontvangen, zullen wij dit samen met je afstemmen.

Wat zijn de kosten om een artikel te retourneren en wie betaald deze kosten?
Wanneer je er voor kiest te retourneren via PostNL of briefpost, nemen wij de kosten voor het retourneren op ons.

Voor pakketten met een lengte van meer dan 1.75 meter, betaal je € 9,95. Voor het retourneren van een palletzending, betaal je € 19,95. Dit vermelden we ook op de productpagina. Dit bedrag houden we in bij crediteren van de bestelling. Neem alleen wel even contact met ons op wanneer je een lengte- of palletpakket wilt retourneren.

Kies je ervoor te retourneren via DHL, DPD, GLS, etc. dan zijn de kosten voor jou.

Zit er garantie op het product?
Ja, op ieder product wat je bij ons koopt, is de wettelijke garantie van toepassing. En dit wil weer zeggen dat een product datgene is en/of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Hoe lang de bedenktijd heb ik?
Bij ons kun je binnen 15 dagen na ontvangst van jouw bestelling aangeven één of meerdere producten retour te willen sturen. En nadat je dit gedaan hebt, heb je nog eens 14 dagen de tijd om de producten retour te sturen. Er gelden wel een aantal voorwaarden voor deze bedenktijd (zie hierboven).

Klachten, vragen of opmerkingen

Waar komen de reviews vandaan en waar kan ik deze vinden?
Alleen bezoekers en klanten die een aankoop bij ons hebben gedaan, krijgen een uitnodiging om een review achter te laten. Alle reviews die we in de webwinkel communiceren, zijn dan ook echt en authentiek. Meer informatie vindt u hier: Informatie voor consumenten.
Alle reviews zijn hier te lezen!

Waar kan ik met mijn vragen en/of opmerkingen terecht?
Je kan altijd contact met ons opnemen bij vragen of opmerkingen. Dit kan zowel telefonisch als via de mail. Je kan ook een vraag stellen via Facebook of Twitter. Ook als je tips hebt voor onze website of voor onze producten horen we het graag van je!

Waar kan ik met mijn klachten terecht?
Mocht je onverhoopt een klacht hebben over een product of over iets anders, neem dan contact met ons op. Dit kan via de mail, de chat of telefonisch. We zullen dan binnen 3 werkdagen inhoudelijk reageren en naar een geschikte oplossing zoeken. Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)

Waar kan ik als zakelijke klant met mijn klacht terecht?
In principe kun je op dezelfde manier met een klacht bij ons terecht als hierboven. Dus via de mail, de chat of telefonisch. We zullen dan ook weer binnen 3 werkdagen inhoudelijk reageren en naar een geschikte oplossing zoeken. Ook kun je weer via Thuiswinkel.org een klacht indienen. Wel is het zo dat de geschilllencommissies SGC en ODR enkel geschikt zijn voor consumenten en niet voor zakelijke klanten.