helpdesk

Heb je vragen?

  • phoneBel 085 - 0167773
  • phoneStuur een E-mail
  • phoneWhatsApp 06 - 297 920 64
  • phoneStel je vraag op Facebook
  • phoneStel je vraag op Twitter

FAQ/ Veelgestelde vragen

Producten

Ik heb van een product een andere maat nodig dan aangegeven. Kunnen jullie dit in mijn gewenste maat leveren?
- Ja, wij kunnen bepaalde producten bij ons in het magazijn op maat laten maken of bij de fabrikant op maat bestellen. Neem contact met ons op als je aparte maten nodig hebt voor een product.

Kan ik zien of een product op voorraad is?
- Nee, dit is helaas nog niet mogelijk. Je kunt bij twijfel uiteraard altijd contact met ons opnemen. We werken wel aan een actuele voorraad op de website, maar dit komt in de nabije toekomst pas online.

Hebben jullie ook een winkel waar ik de producten kan bekijken of een bestelling kan afhalen?
- Nee, Mijn IJzerwaren heeft geen nog fysieke shop. De producten zijn dus niet te bekijken in de winkel. Ook kunnen er geen bestellingen afgehaald worden.

Bestellingen

Ik wil een ander factuuradres dan het afleveradres opgeven. Hoe doe ik dit?
- Het is mogelijk om een verschillend factuur- en afleveradres in te vullen. Bij stap 3. Gegevens in het bestelproces, kun je boven Afleveradres een vinkje aan- of uitvinken met Gebruik het afleveradres als factuuradres. Dit staat standaard aangevinkt.

Kan ik mijn bestelling volgen?
- Ja, je wordt op de hoogte gehouden via de mail over de status van je bestelling: je betaling is geaccepteerd, in behandeling of verzonden. Zie hiervoor ook Status van je bestelling.

Wanneer de status van de bestelling wordt aangepast naar Verzonden, kun je deze verder volgen via PostNL. De Track-en-Trace code kun je zelf ook gemakkelijk invullen op de website van PostNL.

Kan ik een bestelling die ik al geplaatst heb, zelf wijzigen?
- Dit is helaas niet mogelijk door de koper zelf, maar kan wel. Hiervoor neemt u even contact op met Mijn IJzerwaren.

Hoe verzilver ik mijn kortingscode?
- De kortingscode kan tijdens de 1e stap: Winkelwagen worden ingevoerd. De kortingscode wordt meteen verwerkt in de prijs als de code geldig is.

Verzending

Wat zijn de verzendkosten?
- Er wordt geen verzendkosten, of orderkosten, gerekend voor bestelling van € 49,- of meer. Onder dit bedrag zijn de verzendkosten €4,95. Verzendkosten voor België bij bestellingen onder de €49 euro bedragen €6,95. Onder verzendkosten vallen ook de kosten voor het verwerken van de order (zoals orderpicken en materialen).

Hoe snel wordt een bestelling bezorgd?
- Ons streven is op werkdagen voor 17.00 besteld; de volgende dag geleverd. Helaas is het soms zo dat een product niet op voorraad is hierdoor kan de levering vertraging oplopen. Dit variërt meestal tussen 1 a 4 werkdagen, afhankelijk van de leverancier waar het product vandaan moet komen. Je wordt altijd geïnformeerd en op de hoogte gehouden over de levertijd wanneer het product niet op voorraad is.

Bezorgen én afhalen
- Je kunt er ook voor kiezen het pakket af te halen. Dit kan bij onze nieuwe Mijnijzerwaren Store in Beverwijk. Je kunt op afspraak langskomen om het pakket af te halen. 
Je kunt er ook voor kiezen jouw pakket te laten bezorgen bij een van de 2000 PostNL afhaalpunten. Je kunt het pakket dan wanneer het je uitkomt, zelf in de buurt afhalen. Je hoeft hiervoor alleen maar de verzendwijze 'Ophalen bij Afhaalpunt bij jou in de buurt' aan te vinken in het bestelproces (bij stap 4. Verzendwijze). Wij zorgen dan aan de hand van de door jou opgegeven postcode, dat het pakket bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt wordt bezorgd.

Bezorging rond de feestdagen
- Op 25 en 26 december worden er geen pakketten bezorgd. Ook is er geen mogelijkheid tot afhalen bij een servicepunt. Op 31 december worden er wel pakketten afgeleverd, maar wel alleen via PostNL. Er is geen mogelijkheid tot afhalen bij PostNL. Ook kleine briefpostpakketjes en lange lengtevrachten (boven 1.80m) worden niet afgehaald of afgeleverd en zullen dus niet de volgende dag geleverd worden. Zeker weten wanneer jouw bestelling wordt geleverd? Neem dan contact met ons op.

Account

Wat zijn de voordelen van een account op Mijn IJzerwaren?
- Je profiteert van de kortingen en de diverse acties op de website. Bij aanmelding van de nieuwsbrief profiteer je ook nog van de eerste aanbiedingen en wordt je op de hoogte gehouden van de nieuwste producten en mooie kortingen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
- Je wachtwoord vergeten kan natuurlijk gebeuren. Deze is heel simpel te achterhalen door je mailadres in te voeren en je nieuwe wachtwoord aan te vragen.

Mijn woongegevens zijn gewijzigd. Hoe wijzig ik mijn gegevens in mijn account?
- Dit kun je doen door in te loggen in je account. Vervolgens kun je op het tabblad van Mijn Adressen klikken. Hier kun je het afleveradres wijzigen. Tevens kun je hier je factuuradres wijzigen.

Het lukt mij niet meer om in te loggen in mijn account. Wat nu?
- Heb je al geprobeerd een nieuw wachtwoord aan te vragen? Als dit nog niet lukt kun je uiteraard contact met ons opnemen. Wij proberen dan jouw wachtwoord te achterhalen.

Nieuwsbrief: aanmelden of afmelden?
- Je kunt je heel simpel aanmelden voor de nieuwsbrief. Op de homepage van Mijn IJzerwaren kun je je mailadres opgeven. Op deze manier blijf jij altijd op de hoogte van de laatste acties en nieuws.

Advies

Klusvraag?
- Als je voor een bepaalde klus een vraag hebt of advies nodig hebt zijn wij altijd bereikbaar. Je kan deze vraag stellen door ons op te bellen, te mailen of via één van onze social media kanalen. Mailen heeft onze voorkeur. Op deze manier kunnen we meteen op onderzoek gaan naar de juiste oplossing voor jou. Onze ervaring leert dat dit via de telefoon toch iets moeizamer verloopt.
Wij hebben ook een speciale adviespagina hier kun je heel veel vinden over verschillende projecten in en om het huis. Zo vind je op deze pagina een checklist omtrent de beveiliging van het huis of hoe je een cilinder vervangt van de deur.


Retourneren en garantie

Kan ik een product omruilen?
- Ja, dat kan. Je kunt heel eenvoudig retourneren via onze retourservice. Je kunt eenvoudig en gratis een retour aanmaken. 

  1. Ga naar onze retourservice en start het retourproces. 
  2. Vul postcode en trackingnummer in. 
  3. Bij Details retouren vul je vervolgens e-mail en telefoonnummer in, gevolgd door de reden van retour en een eventuele opmerking. 
  4. Bij retouradres worden de nabijgelegen afleverpunten in jouw postcode zichtbaar. Hier kun je het pakket afgeven.
  5. Bevestig jouw retour en print het retourlabel. Je kunt het pakket nu versturen! 

We zullen bij ontvangst van het oude product direct het nieuwe product opsturen als deze in voorraad is. Meer informatie kun je vinden bij retouren.

Retourvoorwaarden

Je hebt een dag na de ontvangst van de bestelling 15 dagen bedenktijd om aan te geven dat je van de koop afziet. Je kan hiervoor gebruik maken van het modeformulier voor herroeping, maar je bent hiertoe niet verplicht. Na deze melding heb je nog 14 dagen om het product terug te sturen. Zodra deze retourtermijn is vervallen, kun je producten in principe niet meer retourneren. 
Zorg er wel voor dat het geretourneerde product/de producten in een stevige verzenddoos worden geretourneerd (indien mogelijk in de originele verpakking.) Wees dus voorzichtig met het uitpakken van jouw bestelling, zodat je de originele verpakking kunt hergebruiken. Als een product is gebruikt of beschadigd, dan kunnen wij kosten in rekening brengen voor de waardevermindering.

Houd rekening met de volgende voorwaarden:

  • Op maat gemaakte producten kunnen niet geretourneerd worden.

Indien uw bestelling beschadigd of niet compleet is, neem dan altijd contact op met ons. Wij zullen samen met u het probleem bespreken en u helpen het probleem op te lossen.

Verwerking retourzending:

Wanneer wij de retourzending ontvangen, wordt deze in behandeling genomen. Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding wordt het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele (standaard) verzendkosten voor de heenzending teruggestort. We betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je hebt betaald. Als je hebt betaald met een tegoedbon, dan krijg je dit tegoed weer terug. Indien je een vervangend product wilt ontvangen, zullen wij dit samen met je afstemmen.

Wat zijn de kosten om een artikel te retourneren en wie betaald deze kosten?
- Wanneer je er voor kiest te retourneren via PostNL of briefpost, nemen wij de kosten voor het retourneren op ons. Ook voor pakketten met een lengte van meer dan 1.80 meter, nemen wij de kosten voor onze rekening. Neem alleen wel even contact met ons op wanneer je een lengtepakket wilt retourneren. Kies je ervoor te retourneren via DHL, DPD, GLS, etc. dan zijn de kosten voor jou.

Zit er garantie op het product?
- Ja, op ieder product wat je bij ons koopt, is de wettelijke garantie van toepassing. En dit wil weer zeggen dat een product datgene is en/of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Hoe lang de bedenktijd heb ik?
- Bij ons kun je binnen 15 dagen na ontvangst van jouw bestelling aangeven één of meerdere producten retour te willen sturen. En nadat je dit gedaan hebt, heb je nog eens 14 dagen de tijd om de producten retour te sturen. Er gelden wel een aantal voorwaarden voor deze bedenktijd (zie hierboven).

Klachten, vragen of opmerkingen

Waar kan ik met mijn vragen en/of opmerkingen terecht?
- Je kan altijd contact met ons opnemen bij vragen of opmerkingen. Dit kan zowel telefonisch als via de mail. Je kan ook een vraag stellen via Facebook of Twitter. Ook als je tips hebt voor onze website of voor onze producten horen we het graag van je!

Waar kan ik met mijn klachten terecht?
- Mocht je onverhoopt een klacht hebben over een product of over iets anders, neem dan contact met ons op. Dit kan via de mail, de chat of telefonisch. We zullen dan binnen 3 werkdagen inhoudelijk reageren en naar een geschikte oplossing zoeken. Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)

Waar kan ik als zakelijke klant met mijn klacht terecht?
- In principe kun je op dezelfde manier met een klacht bij ons terecht als hierboven. Dus via de mail, de chat of telefonisch. We zullen dan ook weer binnen 3 werkdagen inhoudelijk reageren en naar een geschikte oplossing zoeken. Ook kun je weer via Thuiswinkel.org een klacht indienen. Wel is het zo dat de geschilllencommissies SGC en ODR enkel geschikt zijn voor consumenten en niet voor zakelijke klanten. 

 


feedback feedback ideal visa mastercard paypal bancontact billink overboeking feedback feedback