Zakelijk retourneren

Als zakelijke klant heb je in principe te maken met dezelfde voorwaarden als particulieren. Je hebt een dag na de ontvangst van de bestelling 15 dagen bedenktijd om aan te geven dat je van de koop afziet. Na deze melding heb je nog 14 dagen om het product/de producten terug te sturen. Zodra deze retourtermijn is vervallen, kun je producten in principe niet meer retourneren. Twijfel je of je een product retour kunt/wilt sturen? Neem dan contact op met de accountmanager.

Voorwaarden retourneren

  • Zorg ervoor dat het geretourneerde product/de producten in een stevige verzenddoos worden geretourneerd. Bij voorkeur gebruik je de originele verpakking. Wees dus voorzichtig met het uitpakken van jouw bestelling, zodat je de verpakking kunt hergebruiken.
  • Als een product is gebruikt of beschadigd, dan kunnen wij kosten in rekening brengen voor de waardevermindering.
  • Op maat gemaakte producten kunnen niet geretourneerd worden.
  • Speciaal in overleg bestelde producten kunnen niet worden geretourneerd. 
  • Neem voor retourneren altijd even contact op met jouw accountmanager

Hoe te retourneren

  1. Je hebt een pakket ontvangen via PostNL of per briefpost. Hierop staat een trackingnummer en bestelreferentie die je gebruikt voor de retourzending.
  2. Ga naar onze retourservice en start het retourproces. 
  3. Vul postcode en trackingnummer of bestelreferentie in. Het trackingnummer vind je op het pakket of in de verzendbevestiging bij Track & Trace. Het bestelreferentie vind je ook op het label of in de mailcommunicatie. 
  4. Vervolgens vul je het artikel en aantal in wat je wilt retourneren, gevolgd door reden van retour.
  5. Bij Details retouren vul je vervolgens e-mail en telefoonnummer in en een eventuele opmerking. 
  6. Bij retouradres worden de nabijgelegen PostNL afleverpunten in jouw postcode zichtbaar. Hier kun je het pakket afgeven.
  7. Bevestig jouw retour en print het retourlabel. Je kunt het pakket nu versturen via een PostNL-punt! 

GA NAAR DE RETOURSERVICE

Retourneren van lengtepakketten

Voor het retourneren van lengtepakketten geleverd via UPS (langer dan 175cm) of zwaardere pakketten (boven 30kg), kun je contact met ons opnemen per mail, telefoon of chat. Wij laten het pakket dan bij je afhalen.

Let op: Wanneer je er voor kiest om zelf te retourneren via DHL, DPD etc. zijn de kosten voor jou. Retourneren via bovenstaande manieren is kosteloos.