Regelmatig krijgen we vragen over het aanbod slimme sloten. Met het brede aanbod en de vele verschillende mogelijkheden is dat natuurlijk ook best logisch. Voor het gemak geven we onderstaand alvast antwoord op de meest voorkomende vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem gerust contact op met de klantenservice voor gericht advies!

Algemene vragen over slimme sloten

Een slim (deur)slot is een slot die je op afstand kunt ontgrendelen. Bijvoorbeeld met je smartphone of met een afstandsbediening. Hierdoor hoef je geen sleutel meer bij je te hebben.

    Een motorcilinder is een apparaatje die je aan de binnenkant van de deur monteert. Deze komt of over je huidige cilinder heen of wordt geleverd met cilinder.

      Een elektronische knopcilinder is een slimme cilinder die je huidige cilinder vervangt. De cilinder bestaat uit een knop waar elektronica in is verwerkt om deze te ontgrendelen.

        Een WIFI Bridge is een kastje die een koppeling maakt tussen een slim slot en het internet. Door deze verbinding kan je het slot ontgrendelen vanaf grote afstand via de app ( bijvoorbeeld als je op je werk bent en er staat iemand voor de deur).

          Smart home staat voor het automatiseren van handelingen en apparaten in huis. Als de apparaten hiervoor geschikt zijn kan je deze vanaf één applicatie allen aansturen. Bijvoorbeeld met Google Home of Apple homekit.

            De meeste slimme sloten zijn zeer gemakkelijk zelf te installeren zonder het inschakelen van een monteur. Met de uitgebreide handleiding ben je meestal maximaal 30 minuten bezig.

            Vragen over de veiligheid van slimme sloten

            Slimme sloten maken contact met de telefoon of andere opener via encryptie. De veiligheid van een encyptiesleutel kan je vergelijken met de beveiliging die op je bankpas zit. Elektronische knopcilinders zijn daarnaast voorzien van een SKG*** keurmerk. Als je een motorcilinder gebruikt zorg dan ook dat je deze met een SKG*** cilinder toepast voor de inbraakwerendheid.

              Als je je telefoon kwijtraakt waar je normaal gesproken de deur mee opent is er nog geen reden tot paniek. Met jouw unieke inlog kan je via een andere telefoon of browser op je computer inloggen in het systeem van je slimme slot. Hier kan je de digitale sleutel van de telefoon wijzigen.

                Wanneer je de digitale sleutel of tag kwijt bent, dan kun je de toegang wijzigen via de applicatie of het beheersysteem van het slimme slot.

                  Als de batterijen leeg raken wordt dit ruim van te voren meerdere keren aangegeven. Hierdoor kan je op tijd de batterijen vervangen. De status van de batterijen wordt ook aangegeven in de app.

                    De connectie tussen het slimme slot en je smartphone werkt met bluetooth. Mocht de stroom uitvallen kan je dus gewoon de deur blijven openen.

                      Als de Wi-Fi even niet goed werkt kan je het slot evengoed openen omdat deze op bluetooth werkt. Alleen als je een Wifi bridge gebruikt kan je het slot tijdelijk niet van grote afstand voor iemand anders openen.

                        Via de applicatie of het beheersysteem kan je precies bijhouden wie en wanneer het slot geopend heeft. Handig is dat je hier ook kunt instellen wanneer mensen naar binnen mogen en wanneer de toegang wordt ontzegt.

                          Als je zowel geen sleutels als smartphone bij je hebt om de deur te openen, dan kan je op een ander apparaat inloggen in het beheersysteem en de deur ontgrendelen. Een andere handige optie voor deze situatie is een keypad buiten ophangen die het slot altijd kan openen.